Mässområdet

Här får du information om hur mässområdet med inomhushallar och utomhusområden kommer att se ut.

Mässområdet är uppdelat i produktområden. Uppdelningen och vår tydliga skyltning gör det enkelt att hitta. De senaste åren har flera produktområden tillkommit, utifrån utveckling och trenderna i samhället. Nytt för i år är Stylingtorget och Wine & Beer Tasting.

Inomhushallarna

Hall 1 och Hall 2: Bo & Bygg hallar med produkter inom kök, badrum, förvaring, vvs, energi, larm & säkerhet, datorer, hemelektronik, belysning, pool & spa, möbler & inredning, trädgård & utemiljö.

Hall 3: Design & Mode hall med inredning, designprodukter, kläder, konsthantverk och hemslöjdsprodukter.

Här finns även Stylingtorget med aktörer inom hår och skönhet som erbjuder enklare behandlingar.

Hall 4: Här samlas företag med produkter och tjänster inom fritd och vildmarksliv, träning, hälsa och skönhet, inredningsdetaljer och husgeråd, design och mode, sy, textil och handarbetsmaterial, musik, spel och media, turism och resor, leksaker och barnprodukter samt samhälle och näringsliv.

Hall 7: Mat & Dryck, en saluhall med Wine & Beer Tasting, mat, dryck, bröd, delikatesser & charkuterier samt husgeråd, böcker och tidningar.

Utomhusområdet

Bo & Bygg: Hus och hem, trädgård, friggebodar, fritidshus, uterum, energi och miljö, bastu, spa och pool med mera.

Teknik & Motor: Bilar, transportfordon, skotrar, vattenskotrar, fyrhjulingar, mc, båtar, släpvagnar, maskiner, verktyg, sågverk, skog och lantbruk med mera.

Husbilar & Husvagnar: Husvagnar, husbilar, camping och tillbehör.

Fritid & Vildmarksliv: Resor, fritidsprodukter, jakt och fiske.

Samhälle & Näringsliv: Samhällsinformation, kommuner, landsting, föreningar, organisationer, partier, resor, kommunikation & media med mera.

Vad tycker andra?

Stefan Nyström

Nolia ger oss möjlighet att visa vårt breda sortiment av vitvaror, kök, garderober, hushållsprodukter och värmepumpar för ett stort antal besökare. Många av kunderna är hitresta från andra delar av norrland och dom passar på att göra bra mässaffärer, när priserna är som lägst. Det är tuffa dagar för oss mässdeltagare både före och efter, men det brukar i slutänden alltid vara värt det.

Stefan Nyström, Electrolux Home Umeå,

Emma Kero

Vi har varit med på Stora Nolia sen mässan startade. Det har blivit en tradititon att vara med och det är en bra plats för att möta mycket kunder och få feedback, tips och idéer från dem.

Emma Kero, Marknadsansvarig Kero AB,