Bo & Bygg

Bo & Bygg och Hem & Inredning är områden som växer på Stora Nolia. Som utställare ger det er möjlighet att träffa besökare som renoverar, bygger nytt eller bygger ut. Som deltagande företag kan ni stärka ert varumärke, öka försäljning, träffa nya och gamla kunder som kommer för att jämföra, uppleva och klämma och känna på det ni erbjuder. 

Här finns produkter som kök, badrum, möbler och inredning, fönster, belysning, förvaring, vvs, energi, larm och säkerhet, hemelektronik, pool och spa, bostäder, friggebodar och grillstugor, attefallshus, garage, trädgård och utemiljö. Bo & Bygg finns i hall 1 och utomhus. 

Kontaktpersoner

Vad tycker andra?

Stefan Sandell

Varför Stora Nolia? För Spakompaniet som just nu endast säljer på nätet eftersom Covid-19 har satt våra planer om att starta upp fysiska butiker i Sverige på paus, var det en stor möjlighet att komma ut till våra kunder och få live input och samtidigt visa fram våra produkter on site. Det vi ibland upplever är att kunderna gärna vill ”sparka däck” innan de köper, men det är ju lite svårt när man köper via nätet. Stora Nolia för oss är ett sätt att brett komma ut till våra kunder och marknadsföra vårt brand/namn och samtidigt möta våra nya och gamla kunder. Vi hade inte så stora förväntningar på försäljningen men där blev det en stor succé, och än idag så ringer kunder som har sett oss på mässan. Organisation av mässan gick bra, där var några småproblem under vägen, transport, tält som skulle hyras, internet, betalningsmöjligheter för kunderna, men allt som allt var det ett lyckat deltagande när vi sammanfattade mässan. Kunderna var fantastiska, om det är för att det är uppe i Norrland vågar jag inte säga, men vi blev varmt mottagna av nya och gamla kunder. Själva Nolia mässans organisation och personal fanns alltid alltid där med en hjälpande hand om det var problem. Hänt på Stora Nolia Vi hade ett två våningars swimspa med oss upp på mässan och det var helt galet hur välbesökt vår monter blev. Swimspaet var så populärt så att vi fick reparera trappan 2 gånger under mässan. Normalt gör man rent ett swimspa 1 gång i veckan, men det var så många besökande som ville känna på vattnet att det fick rengöras 2 gånger dagligen. Vårt swimspa blev tydligen delat ca 5000 gånger på Instagram! Vi hade en kund som ville prova ett spabad och en annan kund som ville provsimma ett swimspa, innan de köpte det, vi arrangerade därför att kunderna kom senare på dagen när det var stängt för att provbada/provsimma, efterföljande avgav kunderna sina order. Tips till dig som funderar på att ställa ut Det är kostsamt och långa arbetsdagar, men investeringen betalar sig ganska snabbt. Vi budgeterar numer kostnaden för att vara med på mässan i framtiden. Var ute i god tid och förbered er väl när det gäller platsen, boende, transport och frakt till mässan, det är en del pengar att spara om man gör det.

Stefan Sandell, ,