Så marknadsförs Stora Nolia

Marknadsföringen av Stora Nolia sker genom en bra marknadsmix. Det egna mässmagasinet distribueras i 190.000 ex till hushållen i Västerbotten, samt delar av Norrbotten och Västernorrland. Vår mätning visar att 56 procent av Stora Nolias besökare fått information om mässan via mässmagasinet. Det är den klart största informationskällan för besökarna. Dessutom marknadsförs mässan via printannonser, destinationstidningar, radio, sociala medier, nyhetsbrev samt via hemsidan.

Mässan har också en pressbearbetning som är en av Sveriges bästa. Stora Nolia 2016 blev en av de mest mediabevakade mässorna  hittills med inslag och artiklar i över 30 mediekanaler. Förutom i stort sett dagliga artiklar i Piteå-tidningen, NSD, Norrbottens Kuriren samt Norran har P4 Norrbotten livesänt från mässan och SVT Norrbotten har gjort inslag på mässan. Dessutom har som vanligt landets ledande campingtidningar och bloggare samlat in massor av material på mässan.