Lyckad produktlansering på mässan

Allt för få har förstått Stora Nolias kraft när det gäller att nå ut med nya produkter, även inom business to business. Det menar Ronnie Norrell, delägare och marknadsdirektör på Green Tech Concept.

– Vi skulle aldrig ha nått ut med vår produkt på det sätt vi nu gjort om ni inte Stora Nolia funnits, säger han.

”Stora Nolia är portalen mot världen”

 Att Stora Nolia är en publik besöksmässa hindrar inte företag från att nå andra företagskunder.

– Många har inte förstått hur effektivt ett deltagande på Stora Nolia är för att etablera nya produkter, säger Ronnie Norell på Green Tech Concept.

Företagets vd är lyrisk.

Han berättar att det är ett relativt nystartat företag med en helt ny, produkt som de utvecklat i två år.

– Den visade vi första gången i världen öppningsdagen på Stora Nolia och sedan har det varit ett rent äventyr, säger Lasse Eriksson.

Produkter kommer att tillverkas i Dorotea.

– Jag har mina rötter i Dorotea, även om jag bor i Norge i dag, säger Lasse Eriksson.

Inom kort kommer den att lanseras över hela världen.

– För två veckor sedan var produkten helt okänd. Nu är vi kända, inte bara här i hallen utan från hela världen. Jag har aldrig, under hela min företagskarriär som spänner över 70 år, varit med om något liknande. Det här är helt unikt och jag ryser av den uppmärksamhet vi fått här under Stora Nolia, säger Lasse Eriksson och Ronnie Norell fyller i:

– Gruvfolk, ambulanspersonal, alla segment inom fordon har varit här. Vi har haft gigantiskt stora företag, även utländska, som besökt oss i vår monter, säger Ronnie Norell.

Lasse Eriksson ger ett exempel på vad som hänt under mässan.

– För tre veckor sedan lanserade vi vår Facebooksida. Under mässan har vi nått upp till över 5 000 gillare, säger han

Ronnie Norell förklarar Stora Nolias betydelse.

– Stora Nolia är portalen mot världen, framför allt genom att det är så många intressenter från olika grupper som marknadsför produkter inom det breda spann som vi kan leverera till. Det här är en inkörsport som jag varmt kan rekommendera till alla företagare i Sverige och genom sin bredd på utbud om produktområden fungerar den bättre än vilken branschmässa som helst. Mässan är fantastisk, vi skulle aldrig kunnat få bättre genomslagskraft än på Stora Nolia och är tacksamma att vi fått vara här, säger Ronnie Norell.

Green Tech Concept deltar med en helt ny produkt. Det är infrapaneler av en helt ny typ, så kallad Carbon Crystal mat, som ger jämn värme över hela panelens yta.

– Tillsammans med vår unika hyttvärmare har vi kommit fram med den här produkten som med värmevågor värmer materialet runt om i hytten, istället för luften.

– Det gör att det inte spelar någon roll om luften i hytten, eller utrymmet i en ambulans, vädrats ut en kall dag, Direkt dörrarna stängs så värms luften upp igen inom några sekunder, eftersom infrapanelerna likt solen ackumulerar värme i fasta föremål. Dessutom hjälper den inbyggda fläkten till att jämna ut temperaturen snabbt i fordonet sedan dörrarna stängts, säger Ronnie Norell.

Produkten finns nu även för hus och stuga.

– Med den här tekniken förstärks värmen i alla förekommande fordon och sparar dessutom upp till 10 liter diesel per dygn åt en lastbilschaufför som övernattar och rastar i sin hytt, säger Ronnie Norell som nämner flera olika användningsområden som exempelvis lastbil, traktor, bil, båt, skördare, skotare, grävmaskin och husbil.

– En stor fördel är att lösningen drivs med 12 till 24 V och värnar om miljön, då dieselvärmarens utsläpp ofta är orenade. Den nya tekniken är ett fullgott, grönt alternativ, säger Ronnie Norell.